facebook 
CS
Letíte poprvé?
Zde je návod!

Každý z nás jednou letěl poprvé, sami jsme si to prožili. Chceme vám tak pomoci, aby jste nemuseli být nervózní a užili si váš let naplno!

Připravili jsme pro vás návod, kde naleznete, jak se chovat od příjezdu až po samotný odlet!

Zjistěte, co vás čeká při prvním letu a nic už vás nepřekvapí!

content t2
Letíte poprvé?
Zde je návod!

Každý z nás jednou letěl poprvé, sami jsme si to prožili. Chceme vám tak pomoci, aby jste nemuseli být nervózní a užili si váš let naplno!

Připravili jsme pro vás návod, kde naleznete, jak se chovat od příjezdu až po samotný odlet!

Zjistěte, co vás čeká při prvním letu a nic už vás nepřekvapí!

EAST BOHEMIAN AIRPORT a.s.
Pražská 179
Popkovice
530 06 Pardubice

Tel.: +420 466 310 150 
Fax: +420 466 310 166 
E-mail: eba@airport-pardubice.cz 

Máte otázky?
Ptejte se!

Pokud se vám nechce volat nebo sepisovat
e-mail, máme pro vás připravené snadné řešení.

Vaše otázky, názory a připomínky nám můžete snadno odeslat pomocí formuláře, na který se probliknete z tlačítka níže. 

Odpovíme vám, jak jen to bude možné.

Rozhovor pro regionální Deník

26.1.2016

Pardubické letiště by se v budoucnu mělo rozvíjet ve čtyřech oblastech – pravidelné linkové dopravě, charterových letech, cargu a soukromých letech malých letadel.

Rozhovor pro regionální Deník

Podle ředitelky společnosti East Bohemian Airport (EBA) Hany Šmejkalové ovšem další osud letiště závisí především na tom, zda se konečně podaří postavit nový terminál, který by měl do krajského města přilákat třeba nízkonákladové společnosti.

Kterým směrem chcete pardubické letiště rozvíjet?

Chtěla bych ho rozvíjet ve čtyřech směrech. Prvním je pravidelná linková přeprava – a to nejen s ruskou klientelou, ale i ze západní Evropy. To znamená zavedení dvou až tří pravidelných linek mezi Pardubicemi a nějakými strategickými evropskými městy. Už nyní se rozvíjíme v charterové přepravě, v loňském roce jsme v této oblasti narostli o 13 procent, nárůst je plánovaný i na letošní rok. Pokud dobře dopadnou jednání, plánujeme letos dokonce i jednu novou destinaci.

Můžete prozradit, o jakou destinaci se jedná?

Zatím je to v jednání, takže nemohu být konkrétní. Snažíme se najít nějakou novou exkluzivní destinaci, protože nevíme, jaký bude kvůli bezpečnostní situaci zájem cestujících o Turecko. Nová destinace nebude zaměřena nějak masově, mělo by se jednat o zemi, kde mnoho našich klientů nejspíš nikdy nebylo.

Jaké jsou ty další oblasti rozvoje?

Třetí oblastí je takzvaný general aviation, což je provoz malých letadel. Máme studii na výstavbu malých hangárů, takže by zde malá letadla mohla parkovat. V neposlední řadě bychom rádi rozvíjeli také cargo přepravu. To bude ale patrně vyžadovat nějakého investora. Je to úzce svázáno s průmyslovou zónou a firmou Foxconn. Máme zájem o čínské investory, zda by měli zájem tady vystavět cargo terminál a navázat sem letecká spojení z Číny. S Foxconnem jednáme i na zajištění logistiky, která by na cargo přepravu navazovala. Měli bychom v tomto případě i zájem prodloužit železnici až ke cargo terminálu.

V minulosti se jednalo s jednou z nízkonákladových společností, která se zajímala o možnost létat z Pardubic. Jak to vypadá v této chvíli? Máte něco rozjednaného?

V současné době jednáme se dvěma leteckými společnostmi. Jedné z nich už jsme předložili detaily provozu na pardubickém letišti. Jsme pozváni na jednání s touto společností, kde bychom měli říct, které destinace by nás zajímaly. Druhá letecká společnost dostala naši nabídku a řekla, že ji zváží. Nízkonákladoví dopravci jsou na vyjednávání velmi nároční. Počítají s tím, že budou mít nízké letištní poplatky, za což nám přivezou do města lidi, kteří budou v regionu utrácet. Provoz nízkonákladových dopravců je tedy spojen s podporou akcionářů. Tímto způsobem to funguje v Brně, Ostravě i Karlových Varech.

Je vůbec reálné dostat do Pardubic pravidelné linky bez výstavby nového terminálu?

Reálné to je, ale máme jeden velký problém. V momentě, kdy by měly dvě letecké společnosti zájem o časově blízké letecké sloty, tak nejsme schopni ve stávajících podmínkách zajistit jejich odbavení. Odbavovací hala má kapacitu jen na jedno letadlo. Na Nový rok nám tu přistálo ruské charterové letadlo s 236 pasažéry a oni se nám ani do haly nevešli. Kdyby pršelo nebo sněžilo, neměli bychom je kam dát, museli by čekat venku pře terminálem.

Mají o pardubické letiště ještě zájem ruští dopravci, poté, co došlo k uvolnění práv na linku Moskva – Praha?

Liberalizace práv na této trase způsobila odchod dopravce z Pardubic, čímž jsme ztratili linku do Moskvy. O linku do Petrohradu jsme pak přišli kvůli krachu ruské společnosti Transaero. Čekalo se, kdo dostane druhou licenci na provoz linky Moskva – Praha. Byla to společnost Rossiya, takže my jsme nyní oslovili s nabídku linky Moskva – Pardubice ostatní ruské aerolinky. Máme nachystané prezentace v češtině, angličtině, ruštině i čínštině, jsme připraveni okamžitě podat informace o našich službách komukoliv.

Váš předchůdce tvrdil, že v Pardubicích jsou podmínky pro růst počtu charterových letů, jelikož letiště má velkou spádovou oblast. Jak lze přilákat cestovní kanceláře, aby nabízely zájezdy s odletem z Pardubic?

Shodou okolností jsme zrovna minulý týden zasedli k jednacímu stolu s šesti největšími touroperátory z České republiky. Ten samý den jsme na našem letišti v Pardubicích měli velký mítink s cestovními kancelářemi z celého regionu. Požádali jsme je, aby nám předávali informace, o jaké destinace mají klienti zájem. Budeme také rozesílat dotazník. Zájem z regionů rozhodně je, musíme jednat rovněž s charterovými dopravci. Tím největším je v České republice Travel Service, který má letadla bázována v Praze. Je tedy nutné počítat s prázdným přeletem mezi Prahou a Pardubicemi. Osvědčily se nám proto takzvané triangly, kdy se spojíme s některým z dalších regionálních letišť a destinace nabízíme společně.

V loňském roce fungovaly na letišti i pravidelné charterové linky, na které si mohli cestující koupit letenku přímo u dopravce. Chystá se podobné spojení i na letošní rok?

Letečtí dopravci tuto možnost volí poměrně často. Všechna místa nabídnou cestovním kancelářím a ta, která se nevyprodají , pak nabízejí ve volném prodeji.

Je terminál jedinou větší investicí, kterou pardubické letiště potřebuje?

V letech 2007 až 2015 se do rozvoje letiště investovalo 390 milionů korun. Pomohla nám i evropská dotace, díky které jsme mohli postavit moderní technické zázemí. Akcionáři před lety zvažovali, jestli nejdřív postavit terminál nebo technické zázemí. Moderní terminál je tedy skutečně tím posledním, co chybí k tomu, aby Pardubice měly skutečně mezinárodní letiště. My nyní splňujeme po odborné stránce veškeré podmínky, ale na prvním místě by měl být komfort zákazníka, aby se k nám cestující rádi vraceli. Je nutné, aby si měl cestující kde sednout, mohl si v klidu prohlédnout duty free shop a aby důstojně odletěl. Výhledově by letišti pomohly také investice do cargo přepravy a prodloužení železnice do areálu letiště.

Existuje nějaké letiště, které je pro vás vzorem toho, jak by to mohlo fungovat v Pardubicích?

Tiše závidím našim kolegům z Karlových Varů, Ostravy a Brna. Přitom Pardubice mají úžasnou polohu, jsou v srdci České republiky, mají železnici, dálnici... Infrastruktura je na výborné úrovni, ale když se podíváte třeba do Ostravy, tak vidíte, že tam si jsou vědomi regionálního významu letiště, a proto do něj patřičně investují. Podporují rozvoj nových linek, prodloužili železnice de facto až do terminálu, neustále letiště modernizují.

Lze už takhle na začátku roku odhadnout, kolik cestujících letos přepravíte?

Vývoj počtu cestujících je velice těžké odhadnout. Charterovou dopravu máme sice dopředu nasmlouvanou, ale do léta se může stát cokoliv. Pokud se dohodneme s nějakým pravidelným dopravcem, jsme schopni nabídnout spojení v co nejkratší době kdekoliv v Evropě. U malých letadel chodí objednávky jen krátce dopředu, takže neumíme odhadnout jejich počet. Chtěli bychom se ve všech oblastech rozvíjet a zvýšit počet cestujících oproti minulému roku. Říct nějaké přesné číslo by ale bylo v tuto chvíli předčasné.

Nejbližší odlet
LinkaDestinaceSpolečnostDatumČas pl.Čas sk.Stav
QS1980 Burgas TRAVEL SERVICE 20.7.2017 17:45 17:53 ODLETĚL
všechny odlety
Nejbližší přílet
LinkaDestinaceSpolečnostDatumČas pl.Čas sk.Stav
QS1981 Burgas TRAVEL SERVICE 20.7.2017 16:45 16:48 PŘISTÁL
všechny přílety