facebook 
CS
Letíte poprvé?
Zde je návod!

Každý z nás jednou letěl poprvé, sami jsme si to prožili. Chceme vám tak pomoci, aby jste nemuseli být nervózní a užili si váš let naplno!

Připravili jsme pro vás návod, kde naleznete, jak se chovat od příjezdu až po samotný odlet!

Zjistěte, co vás čeká při prvním letu a nic už vás nepřekvapí!

content t2
Letíte poprvé?
Zde je návod!

Každý z nás jednou letěl poprvé, sami jsme si to prožili. Chceme vám tak pomoci, aby jste nemuseli být nervózní a užili si váš let naplno!

Připravili jsme pro vás návod, kde naleznete, jak se chovat od příjezdu až po samotný odlet!

Zjistěte, co vás čeká při prvním letu a nic už vás nepřekvapí!

EAST BOHEMIAN AIRPORT a.s.
Pražská 179
Popkovice
530 06 Pardubice

Tel.: +420 460 002 872
Fax: +420 460 002 870
E-mail: eba@airport-pardubice.cz 

Máte otázky?
Ptejte se!

Pokud se vám nechce volat nebo sepisovat
e-mail, máme pro vás připravené snadné řešení.

Vaše otázky, názory a připomínky nám můžete snadno odeslat pomocí formuláře, na který se probliknete z tlačítka níže. 

Odpovíme vám, jak jen to bude možné.

Zpožděný let a kompenzace – na co máte nárok?

28.2.2018

Dozvěděli jste se o zpožděném letu? Víme, jak postupovat.

Zpožděný let a kompenzace – na co máte nárok?

Dozvíte se také, za jakých podmínek máte nárok na kompenzaci a odškodnění.

Víte, co máte dělat, když má váš let zpoždění?

Abyste se mohli domáhat náhrady a dalších kompenzací, je potřeba mít co nejvíce podkladů pro doložení zpožděného letu.

  • Doložení zpožděného letu
    Letenky, palubní vstupenky a další dokumenty k letu si pečlivě uschovejte. Doporučujeme také vyfotit odletovou/příletovou tabuli s důkazem, že ke zpoždění či dokonce ke zrušení letu došlo.
  • Potvrzení o zpoždění letu
    Toto potvrzení vám může vystavit jak letiště, ze kterého odlétáte, tak to, na které přistáváte. Potvrzení samozřejmě musí obsahovat označení letu, termíny, dobu zpoždění a ideálně také důvod, proč k němu došlo.
  • Důvod zpoždění
    Ověřte si důvod zpoždění letu a případně si jej zdokumentujte (například stav počasí a to, zda ostatní aerolinky letadla odbavují).

Pokud si s něčím nevíte rady, měl by vám se vším poradit pracovník u vašeho gatu, který je o celé situaci informován.

Kompenzace a nárok na náhradu za zpožděný let

Kompenzacím a náhradám za zpožděný let se věnuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004. Z toho vyplývá, že o kompenzace můžete žádat, pokud váš let začíná na území členského státu (EU, Norsko, Švýcarsko, Island), nebo na něm končí a let zajišťuje evropská aerolinka.

Nárok na občerstvení

Pokud zpoždění letu přesáhne dvě hodiny, je letecký dopravce povinen zajistit vám občerstvení, ať je důvod pro zpoždění jakýkoliv. Občerstvení zajišťuje zpravidla formou poukázek, které lze na letišti uplatnit. Informujte se u odletového gatu, kde lze poukázky získat.

Nárok na ubytování a dopravu

Jestliže je let zpožděn do druhého dne (8 a více hodin během noci), musí vám dopravce zajistit ubytování a dopravu do/z ubytování. V mnoha případech se aerolinky snaží z této kompenzace vymluvit, ale s odvoláním na nařízení výše budete mít velkou šanci, že vám neplánovaný nocleh zajistí.

Finanční odškodnění za zpožděný let

Pamatujte, že na odškodnění za zpožděný let máte nárok pouze v případech, kdy k němu došlo vinou dopravce (technická závada, zajištění palubního personálu a další důvody). Nejedná se tedy o nepříznivé povětrnostní podmínky, živelnou pohromu, zdravotní komplikace některého z cestujících či například omezení letového provozu, které aerolinka nemohla ovlivnit.

  • 250 €/osobu – zpoždění více než 3 hodiny na trase do 1 500 km
  • 400 €/osobu – zpoždění více než 3 hodiny na trase do 3 500 km
  • 600 €/osobu – zpoždění více než 3 hodiny na trase nad 3 500 km

Jak odškodnění získat?

Předejte letecké společnosti žádost o odškodnění z důvodu zpoždění letu. Přiložte veškeré dokumenty dokládající zpoždění letu, důvod a délku zpoždění. Nezapomeňte uvést své kontaktní údaje, číslo svého bankovního účtu a odvolejte se na nařízení Evropského parlamentu a Rady (Es) č. 261/2004.

Dopravce by vám měl odpovědět ve lhůtě 30 dní. V naprosté většině případů lze očekávat zamítavou odpověď nebo sníženou kompenzaci. Pokud s výsledkem nejste spokojeni, využijte pomoc zkušeného právníka.

Nezapomeňte:
Zpožděný let lze reklamovat až 24 měsíců zpětně.

 

Nejbližší odlet
LinkaDestinaceSpolečnostDatumČas pl.Čas sk.Stav
FR1495 Alicante RYANAIR 18.6.2018 18:55 19:35 ODLETĚL
všechny odlety
Nejbližší přílet
LinkaDestinaceSpolečnostDatumČas pl.Čas sk.Stav
QS1981 Burgas TRAVEL SERVICE 19.6.2018 16:45 PŘEDPOKLAD
všechny přílety