facebook 
CS
Letíte poprvé?
Zde je návod!

Každý z nás jednou letěl poprvé, sami jsme si to prožili. Chceme vám tak pomoci, aby jste nemuseli být nervózní a užili si váš let naplno!

Připravili jsme pro vás návod, kde naleznete, jak se chovat od příjezdu až po samotný odlet!

Zjistěte, co vás čeká při prvním letu a nic už vás nepřekvapí!

content t2
Letíte poprvé?
Zde je návod!

Každý z nás jednou letěl poprvé, sami jsme si to prožili. Chceme vám tak pomoci, aby jste nemuseli být nervózní a užili si váš let naplno!

Připravili jsme pro vás návod, kde naleznete, jak se chovat od příjezdu až po samotný odlet!

Zjistěte, co vás čeká při prvním letu a nic už vás nepřekvapí!

EAST BOHEMIAN AIRPORT a.s.
Pražská 179
Popkovice
530 06 Pardubice

Tel.: +420 466 310 155 
Fax: +420 466 310 166 
E-mail: eba@airport-pardubice.cz 

Máte otázky?
Ptejte se!

Pokud se vám nechce volat nebo sepisovat
e-mail, máme pro vás připravené snadné řešení.

Vaše otázky, názory a připomínky nám můžete snadno odeslat pomocí formuláře, na který se probliknete z tlačítka níže. 

Odpovíme vám, jak jen to bude možné.

Letištní technika, aneb speciály které pomáhají 3.díl

23.10.2016

Již jsme si představili techniku, která na pardubickém letišti pomáhá hlídat technický stav runwaye, tak i zařízení, bez kterých se neobejdou přípravy letadel na další let. Mohou ale nastat situace, kdy je třeba mimořádné pomoci.

Letištní technika, aneb speciály které pomáhají 3.díl

Přes veškerou péči techniků se může stát, že letadlo nezafunguje tak jak má. I pro takovéto případy jsou v Pardubicích zařízeni. Pokud letadlu nefunguje jeho pomocná zdrojová jednotka APU - Auxiliary Power Unit, která vyrábí elektřinu potřebnou pro spuštění motorů, přichází na řadu ASU - Air Starter Unit. ASU je externí vzduchový startér, který stlačený vzduch letounu před spuštěním dodá. V nádrži air starteru je stlačeno šest tun vzduchu, což vystačí zhruba pro tři letadla. Vzduch se doplňuje pomocí kompresoru. Naplnění nádrže z prázdného do plného stavu trvá šest hodin.

Personál pardubického letiště má k dispozici také několik pozemních generátorů elektrického proudu GPU – Ground Power Unit, které vyrábějí střídavý i stejnosměrný proud pro letadla. Pozemní zdroje zásobují letadla při stání na odbavovací ploše v době, kdy jsou vypnuty motory letadla a APU. Každý zdroj tak plně nahradí funkci APU v letadle. Letadla potřebují stejnosměrný proud o napětí 28 V a střídavý proud o napětí 115 V s frekvencí  400 Hz. GPU je k letadlu připojen třífázovým kabelem a toto propojení je standardizováno u všech letadel.

Do kategorie zařízení, která pomáhají v případě, že vše nejde tak jak má, lze zařadit i vybavení zdejších hasičů. Hasičskou záchrannou službu na celém pardubickém letišti sice zajišťuje armáda, která je jeho provozovatelem, nicméně i civilní letiště má malou jednotku dobrovolných hasičů. Dobrovolní hasiči mají k dispozici vybavené hasičské vozidlo a všichni musí splňovat specializaci předepsanou pro službu na letišti.  Ač má každý z příslušníků civilní zaměstnání, slouží na letišti v pravidelných směnách a v případě nutnosti zásahu posilují směnu vojenské hasičské jednotky, která na pardubickém letišti sídlí.

 

 

Nejbližší odlet
Právě od nás nikdo neodlétá.
Nejbližší přílet
Právě k nám nikdo nepřilétá.