facebook 
CS
Letíte poprvé?
Zde je návod!

Každý z nás jednou letěl poprvé, sami jsme si to prožili. Chceme vám tak pomoci, aby jste nemuseli být nervózní a užili si váš let naplno!

Připravili jsme pro vás návod, kde naleznete, jak se chovat od příjezdu až po samotný odlet!

Zjistěte, co vás čeká při prvním letu a nic už vás nepřekvapí!

content t2
Letíte poprvé?
Zde je návod!

Každý z nás jednou letěl poprvé, sami jsme si to prožili. Chceme vám tak pomoci, aby jste nemuseli být nervózní a užili si váš let naplno!

Připravili jsme pro vás návod, kde naleznete, jak se chovat od příjezdu až po samotný odlet!

Zjistěte, co vás čeká při prvním letu a nic už vás nepřekvapí!

EAST BOHEMIAN AIRPORT a.s.
Pražská 179
Popkovice
530 06 Pardubice

Tel.: +420 466 310 155 
Fax: +420 466 310 166 
E-mail: eba@airport-pardubice.cz 

Máte otázky?
Ptejte se!

Pokud se vám nechce volat nebo sepisovat
e-mail, máme pro vás připravené snadné řešení.

Vaše otázky, názory a připomínky nám můžete snadno odeslat pomocí formuláře, na který se probliknete z tlačítka níže. 

Odpovíme vám, jak jen to bude možné.

Letištní technika, aneb speciály které pomáhají 2.díl

19.9.2016

V prvním dílu povídání o letištních speciálech jsme představili speciálně upravenou Octavii ASFT, která na pardubickém letišti měří brzdné vlastnosti dráhy. Runway je tedy připravena, techniky ale čeká péče o letadla a pohodlí cestujících.

Letištní technika, aneb speciály které pomáhají 2.díl

Zdá se to jednoduché, letadlo dosedne na plochu pardubického letiště, cestující vystoupí, noví nastoupí a nechají se unášet do vysněných dálek. Letadlo ale před odletem čeká příprava na další let. Tzv. marshaller provede vizuální prohlídku letadla, aby zjistil, zda například během předešlého letu nedošlo ke střetu s ptactvem či jinému zevnímu poškození stroje, do letadla nastoupí uklízecí četa a handlingář, který dohlíží na odbavení letadla, na ploše zjišťuje, jaké služby požaduje posádka letadla. Do letadla je třeba naložit a rozmístit zavazadla cestujících, což v Pardubicích obstarají dva nakladače. Je také nutné doplnit užitkovou vodu a vyprázdnit nádrže palubních toalet. To obstará vozidlo cabin servis, jehož nádrže pojmou až 700 litrů vody a až 1400 litrů odpadů.

Neodmyslitelnou součástí letištní techniky je i universální oj, kterou musí být každé letiště vybaveno. Jak vypadá oj, s jejíž pomocí je možné odtáhnout třeba ultralehké letadlo, si většina z nás představí. Ta universální však umožňuje tahat takové obry, jakými je třeba Boeing 737, nebo Airbus 320 a letiště ji má v záloze pro případ nouze. Použita byla například před několika lety, když na pardubickém letišti vyjelo z dráhy dopravní letadlo.

Skutečným obrem je na pardubickém letišti cisterna na tlakové plnění paliva do letadel. Měří přes 20 metrů na délku a několikakomorový cisternový návěs má kapacitu 33.000 litrů, což je zhruba 27 tun leteckého paliva (JET A1).  Oproti dopravním letounům je ale cisterna Schwarzmüller s tahačem Mercedes Acrtos střízlík, například na tankování Airbusu musí obsluha použít plošinu.

 

 

Nejbližší odlet
LinkaDestinaceSpolečnostDatumČas pl.Čas sk.Stav
FV5690 Kazan ROSSIYA AIRLINES 18.11.2017 08:30 PŘEDPOKLAD
všechny odlety
Nejbližší přílet
LinkaDestinaceSpolečnostDatumČas pl.Čas sk.Stav
FV5691 Ufa ROSSIYA AIRLINES 18.11.2017 07:30 PŘEDPOKLAD
všechny přílety